Monday 30 April 2012

Panduan Bina E-shop Sendiri

Assalamualaikum..
Apa khabar sahabat-sahabat pembaca sekalian. Semoga dalam keadaan sihat sentiasa.

Sejak akhir-akhir ni saya tengok ramai yang berminat untuk menjual produk fizikal seperti tudung, kerongsang, baju dan kain di internet melalui blog masing-masing. Jadi, di sini saya ingin bantu anda untuk setup kedai online anda SENDIRI. Mungkin selama ini anda menggunakan Blogspot menjadi blogshop anda, kini dengan panduan yang bakal anda peroleh, anda akan diajar untuk menghasilkan Eshop anda itu agar kelihatan lebih menarik dan flesksibel serta memudahkan para pelanggan untuk membeli produk anda. Malah E-shop anda pada kali ini  lebih mesra pelanggan.

contoh Eshop yang anda boleh bina sendiri
Saya mengesyorkan panduan setup Eshop dari saudara Amirul Mukmin kerana panduan dari beliau amatlah teliti dan bagus. Dengan panduan ini anda akan diajar step-by-step cara untuk anda setup Eshop anda sendiri. Kalau sebelum ni anda mempunyai E-shop atau blogshop anda sendiri menerusi sistem blogspot, tapi pada kali ini anda akan diajar menggunakan rangkaian Wordpress untuk menghasilkan Eshop anda sendiri. Kenapa wordpress? Kerana sistem wordpress adalah lebih mudah dan lebih mesra SEO serta mudah untuk anda kendalikan. Wordpress jugak mempunyai banyak plugin yang lebih menarik untuk kegunaan anda. Tanyalah pada sesiapa pun, pasti akan mengesyorkan Wordpress.

Tak Tahu nak setup macam mana?
Seperti yang saya katakan tadi, dengan panduan yang disediakan oleh saudara Amirul Mukmin, anda akan diajar secara step-by-step langkah-langkah untuk anda setup E-shop anda sendiri.  Saudara Amirul Mukmin adalah seorang yang saya kenal sebagai seorang peniaga produk fizikal sama seperti anda. Beliau telah berjaya menjana pendapatan yang tinggi melalui taktik beliau berniaga menerusi E-shop beliau sendiri. Menarik bukan?

Apa yang perlu anda miliki secara asasnya ialah domain anda sendiri. Anda boleh membeli domain tersebut dengan harga serendah RM 55. Murah dan jimat bukan? Lebih jimat berbanding dengan sewa tapak gerai yang anda perlu bayar di luar sana. Dengan E-shop yang bakal anda hasilkan nanti, anda mampu menjual pelbagai jenis produk hanya dengan menggunakan satu laman web sahaja. Mantop kan?

Apa yang akan saya dapat menerusi Panduan E-shop beliau?
Soalan yang menarik. Dengan pembelian panduan E-shop dari beliau, anda akan diberikan 17 topik video tutorial di mana menerusi video-video ini anda akan diajar mengenai
  • Pemasangan platform wordpress ke hosting
  • Konfigurasi penting dalam wordpress
  • Penerangan perbezaan mengenai Post Vs Page. Seperti mana yang biasa anda lihat, kebiasaan orang yang menjual produk mereka menerusi blogshop lebih berbentuk entri, tetapi kali ini, anda akan menghasilkan E-shop anda yang kelihatan seperti katalog seperti yang anda boleh lihat di ruangan Lelong.my.
  • Memasang template yang anda suka dalam wordpress
  • Memasang plugin wordpress dan juga melakukan konfigurasi terhadap plugin tersebut.
  • Menetapkan option set di mana menerusi sistem inilah anda boleh menjual pelbagai jenis produk yang anda inginkan. :)
  • Menetapkan emel template.
  • Menetapkan discounts code. (Pelanggan biasanya akan berkunjung ke gerai online yang menawarkan discount code ini)
  • Penerangan menu sampingan dalam E-shop anda seperti "about us", "how to buy" "faq" dan sebagainya.
  • Memasukkan maklumat produk dalam sistem E-shop anda.
  • Menetapkan jenis produk. Well, sekiranya anda ingin menjual pelbagai jenis barangan fizikal, tentunya ianya perlu dikategorikan terlebih dahulu bagi memudahkan pelanggan mencari jenis produk yang mereka inginkan.
  • Anda akan diajar untuk menguji sistem anda itu untuk mengenal pasti keberhasilan E-shop yang anda bina itu.
  • Dan yang akhir sekali, anda juga akan diterangkan dengan lebih detail mengenai sistem E-shop yang bakal anda bina nanti.
Anda akan diajar menerusi video-video yang saudara Amirul Mukmin sediakan nanti mengenai cara-cara yang saya jelaskan di atas. Dengan ini anda akan lebih memahaminya dan mudah untuk mengikutinya. Kalau anda tidak suka untuk menonton video, anda juga akan diberikan FAIL PDF TINDAKAN PANTAS sebagai rujukan untuk anda selain daripada video tersebut. Bukan itu sahaja, anda juga akan diberikan contoh template emel sistem yang diterangkan dalam video tutorial yang saya nyatakan tadi. Dengan contoh template emel ini, anda dapat mengubah template tersebut mengikut selera anda tersendiri agar ianya kelihatan lebih unik.

Dengan pembelian panduan bina E-shop dari saudara Amirul Mukmin ini, anda akan diberikan BONUS video template dengan tutorial pemasangan langkah demi langkah pemasangan template E-store keluaran ElegantThemes.com. Elegant themes menyediakan berpuluh-puluh themes profesional dan cantik  setiap bulan.

Berapa harga yang ditawarkan oleh beliau?
Harga yang beliau tawarkan adalah pada harga yang mampu milik iaitu sebanyak RM 50. Dengan RM 50 ini anda mampu mendapatkan akses ke semua video tutorial tersebut dan mendapat bonus yang mantop dari beliau. Anda merasakan mahal? Oh tidak, kerana harga sebenar produk tersebut ialah pada harga RM 100. Jangan lepaskan peluang pada saat harga sedang rendah sekarang. Kalau anda merasakan panduan yang diberikan oleh beliau itu langsung tidak memberikan sebarang manfaat kepada anda, jaminan 30 hari wang anda dipulangkan. Menarik bukan? Jadi, tiada risiko untuk anda miliki panduan tersebut

Berminat untuk memilikinya? Berminat untuk membina E-shop sendiri. Sudah bersedia untuk memiliki gerai online anda sendiri? Ingin segera memperlajarinya? Anda boleh la pergi ke link di bawah ini.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...