Friday 22 June 2012

Buat Duit Raya Dengan Ebay.

Assalamualaikum..
Di pagi hari di hari sabtu ni, saya mengharapkan sahabat2 pembaca sekalian berada dalam keadaan yang sihat walafiat. InsyaAllah. Semoga sentiasa tersenyum di samping orang
tersayang. Senyummmm... ^_____^
Baiklah pada hari ini saya ingin membicarakan mengenai bagaimana untuk buat duit dengan Ebay.
buat duit di ebay, duit raya dengan ebay

 Sebelum itu, biar saya perkenalkan dulu apa itu Ebay. Ye la, tak semua orang yang tahu apa itu Ebay, since tak semua orang terlibat dalam perniagaan internet. Betul tak? Baiklah, Ebay merupakan salah satu laman yang seolah-olah seperti pasar raya online. Orang ramai boleh melakukan urusan jual beli produk melaluinya. Biasanya, di Ebay ini, ia tidak hanya terhad untuk jualan produk fizikal sahaja, tapi untuk jualan produk digital pun boleh. Ramai yang dah berjaya menjana pendapatan secara online menerusi jualan produk di Ebay ni. Mana taknya, cuba anda bayangkan, anda membeli T-shirt Bola secara borong dengan harga RM 16 satu, kemudian anda jualkan di Ebay dengan harga RM 35. Berapa keuntungan yang anda dapat semua sekali? Keuntungannya adalah sebanyak RM 19 untuk satu helai baju. Untung lebih 150%. 

Itu pun kalau anda jual di Ebay Malaysia. Cuba anda jual di Ebay yang biasa ni dalam bentuk Dollar. Anda jual sebanyak $ 20 yang bersamaan dengan RM 60 kita. Untung berlipat kali ganda bukan. Baiklah, itu adalah salah satu contoh yang anda boleh praktikkan since EURO kan tengah hot sekarang ni. Blog yang cakap isu EURO pun mudah je jadi famous dan dapat banyak follower sebab selalu update pasal EURO. Maknanya, benda ni memang mendapat sambutan. Anda jual barang sebanyak $ 20 tu pun dah dikira murah gila oleh pembeli2 dari negara luar. Yang syoknya lagi, Ebay menggunakan sistem BID untuk pembeli membeli barangan tersebut dari anda. Anda tetapkan sebanyak $ 20 untuk satu produk contohnya, pembeli boleh BID kepada sebanyak mana yang mereka ingin. Maknanya anda bukan perlu dapat $ 20 tu je, tapi lebih dari tu. Pendek kata $ 20 adalah starter price untuk dorang BID. 

Baiklah, saya yakin anda sudah nampak potensi Ebay dalam membantu kita menjana pendapatan sampingan di internet. Suka saya katakan, kalau anda tahu caranya dan pandai mencari idea dalam menjual produk ni, duit yang bakal anda dapat dari Ebay itu mampu melebihi duit gaji bulanan anda. Ebay ni siapa pun boleh join. Tak kira anda peniaga ke, student universiti ke, surirumah ke, semua boleh join dan jana pendapatan dengan Ebay. Apa yang penting, anda pandai mencari peluang dan mempunyai banyak idea dalam nak jual barang ni. Tahukah anda, di Ebay ni, anda tak perlu nak susah payah nak promosikan pun produk anda. Cukup ianya sebagai produk yang mendapat permintaan ramai. 

Untuk menjana pendapatan yang lumayan di Ebay, anda perlu tahu produk apa yang mendapat permintaan ramai. Dan apa yang paling dicari oleh para pembeli. Dari situ barulah anda mampu menjual banyak barang dalam masa yang singkat. Sebagai contoh, anda menjual baju T-shirt di Ebay, rakan anda menjual T-shirt Jersi EURO di Ebay. Dua-dua jual baju. Tapi yang akan mendapat jualan tertinggi adalah rakan anda, kerana sekarang ni demam EURO dan ramai yang mencari T-shirt EURO dengan harga yang berpatutan untuk para pembeli pakai semasa menyokong pasukan kesukaan masing-masing. Saya yakin, anda sudah nampak keperluan untuk kenal pasti target pemasaran anda kan? Okay, kita teruskan.

Ramai yang berminat untuk menjual di Ebay. Tapi masalahnya tak ada barang. Betul tak? Jangan risau, kebanyakkan barang yang anda perlukan itu anda boleh dapatkannya juga di internet. Saya amik contoh produk barangan EURO itu tadi. Anda boleh cari je mana-mana supplier ataupun pemborong yang ingin menjual barangan tersebut dan menawarkan sistem dropship kepada anda. Ye, kalau anda tak nak pening-pening untuk nak beli barang dan nak kena pos la, anda join je dropship. Sistem drosphip ni ialah sistem di mana anda menjual produk tersebut dengan harga yang anda tetapkan sendiri. Kemudian, jika ada yang beli produk tersebut, anda hanya bayar pemborong tersebut dengan harga yang peniaga itu jual. Urusan mengepos, akan dilakukan oleh peniaga tersebut. Mudah bukan? Yup, kebanyakkan Ebayer menggunakan sistem dropship dalam urusan perniagaan mereka. Contoh dropship adalah seperti di bawah. Ada masa nanti, saya akan postkan pasal dropship pulak.
sistem dropship, buat duit dengan dropship, buat duit di internet, duit dropship, supplier dropship, mencari dropship
Contoh sistem Dropship

Kebanyakkan masalah yang dihadapi oleh ramai orang ialah mereka tiada idea untuk memasarkan produk di Ebay. Ada juga yang tak tahu macam mana nak cari niche atau target pemasaran yang menjadi permintaan ramai. Malah, ada juga yang tak tahu macam mana nak berniaga di Ebay ni sedangkan mereka berminat untuk menjual di Ebay. Jangan risau, anda boleh belajar semua tu dari Otai Ebay Malaysia yang dah berjaya menjana RM 10k hanya melalui Ebay. Yup, saya kenal beliau. Saya tengok ramai yang dah berjaya jual produk dalam masa yang singkat aje selepas belajar dengan beliau. Buktinya ada di bawah.

buat duit dengan ebay, bukti buat duit dengan ebay, duit internet, cara buat duit di internet, jana pendapatan dengan Ebay, buat duit di rumah
Tengok, dah dapat $ 400. Cuba kira dengan duit kita. :) RM 12000 !!
baru satu barang :)
Kalau anda pun berminat untuk belajar dengan beliau, dan ingin menjadi seperi beliau yang berjaya menjana RM 10k SEHARI (ini kenyataan !!), anda boleh pergi pada pautan di bawah. 



Jangan lupa, selepas menimba ilmu dari beliau, sila praktikkan ye. Baiklah itu sahaja dari saya, semoga ianya membawa banyak manfaat kepada anda. Saya doakan anda semua berjaya dalam perniagaan anda di Ebay. Semoga anda dapat buat duit RAYA dengan Ebayyyy.. ^____^. Sekian sahaja.


P/S:-
Kepada yang mendapatkan produk OTO akan menerima :-

  • Rebet tunai sebanyak RM 30
  • Belajar buat duit secara online dalam Secret Group. (saya akan cuba bimbing anda)
  • Produk buat duit PLR. Dengan produk ini, anda dapat menjualnya kepada siapa sahaja dengan harga yang anda sendiri tetapkan dan menjadikan anda sebagai pemilik produk tersebut. Dari situ anda dapat jana wang sampingan pula. Terdapat 3 produk PLR yang akan saya berikan kepada anda.
  • Ebook panduan buat duit di internet. 
(Tawaran terhad kepada 30 orang terawal bermula dari hari ini 22 Jun 2012 sehingga pukul 11.59 malam 4 Julai 2012. Sila PM kan pada saya Bukti pembayaran ke produkberkesan@yahoo.com)
Pssstttt ! Ada yang berminat tak nak belajar jana pendapatan di facebook dan tingkatkan keuntungan perniagaan di facebook yang bernilai lebih RM 200 secara PERCUMA!! Kalau ada sila daftar PERCUMA di SINI


Pssssssssttt ! Nak Jadi agen dropship and mendapat kedai percuma dengan domain sendiri? Klik SINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...